DEL 1

Well. Utan mina kära väninnors tillåtelse tänkte jag med hjälp av 168 foton börja återberätta värdels bästa dagar. Orkar inte hela idag men min febriga hjärna ska nog fixa ett par dagar i alla fall.

SÖNDAG 21 MAJ

På flygplatsen. 50 kilo packning och jävligt nervöst!

Hehe, flygrädd någon?

Peppad tjej....

Fyra timmars flygresa. Tuggade en påse tuggummin men Maju fick ändå superont i öronen i flera dagar efter!

Annars gick hela resan skitbra. Hotellrummet var kanoners (bortsett från spisen) och vi lyckades handla en flaska vodka och en flaska vin för 50 spänn redan första kvällen. En lustig pizza med kokt ägg på var kanske inte den perfekta starten dock.

MÅNDAG 22 JUNI

Första dagen vaknade Joey med ett skutt ;) Sen drog vi ut och köpte frukost. Man var tvungen att gå på nåt infomöte med en tant som hette Doris. Hon snackade i 20 min utan ett enda stopp. Fattade 0000! Efter det la vi oss vid poolen och badade :)

På kvällen fixade vi till oss en aning och begav oss ut i Bugibba för att käka lite.

Tuff tjej!!

Restaurangen till höger med vita parasoll hade bästa carbonaran!!

Bugibba by night!!

Eftersom vi för en gångs skull får beställa in vad vi vill försökte vi oss på lite cider. Det visade sig dock vara nån lustig dricka som smakade öl, vin och sprite ihop. Kanoners... Maten var iaf grym!!!

En skitkul första kväll. Eftersom världen är så rackarns liten träffade vi förstås en ljungsbrobo!

TISDAG 23 JUNI

Pooltime. Det blåste en del så vi vågade oss inte iväg till någon strand!

Kan man inte ta sig till äventyren får väl äventyren komma till en själv. Dyka i poolen = dagens upplevelse. Hahaha!

En upplevelse måste jag säga ;) Hahaha!

Nu orkar jag inte lägga in mer bilder. På tisdagskvällen var vi ute och käkade och chillade galet på våran älskade balkong! Del 2 kommer senare eller imorgon eller nåt. Den som väntar får se ;)

Jaja, jag älskar er tjejer. Det vet ni!! /Mary

BY THE WAY

...så är vi hemma nu. Lyckad uppdatering här ^^ Jajajajaja. Någon dag kommer det mängder av bilder och lite filmsnuttar. Men just nu orkar jag inte. Feber och ont i halsen + regn är fan ingen lyckad hemkomst. Oavsett är jag glad glad glad och lycklig att resan blev så jävla bra. Jag hade skyhöga förväntningar men verkligheten överträffade dem många många gånger om.

En bild kanske?

/Marybäry.

VI LEVER!!

Idag ar det den 25 juni och vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter en heldag! Vadret ar toppen, inte alls sa daligt som vi trodde. Vi gor en liten sammanfattning pa vara dagar.

Sondag
Hela resan gick kanon och vi kom fram till hotellet. Rummet ar stort och fint med en harlig balkong :D Det forsta vi gjorde var att ga och kaka varldens ackligaste pizza. Vad sags om calzone med kokta agghalvor i eller en lustig pizza med prinskorv (trodde dom menade salami) och aven dar kokta agg.

Mandag
Vi gick pa ett mote med en tant som hette Doris. Hon snackade mest skit. Men ute sken solen och efter motet begav vi oss till poolen. Pa kvallen gick vi en svang i Bugibba och at carbonara pa en jattemysig restaurang nere vid havet. Fulla vart vi ocksa eftersom vi for ovanlighetens skull kunde bestalla alkohol till maten. Sedan gick vi till en bar dar vi traffade ljungsbrobor. Varlden ar liten minsan.

(vi har lite ont om tid sa vi hoppar till onsdag)

Onsdag
Chill vid poolen halva dagen. Sen raggade Jo upp tva 15-ariga killar. Tanken var deras storebroder men dom kom sen dom med. Forfest pa hotellet dar det var ett javla tjat om att dom sett opss topless vid poolen, haha. Sen drog vi vidare till Paceville, som ar typ varldens basta partystalle. KUL SOM FAN (forutom att Marys telefon forsvann)

Antar att ni fattar att vi har askul och inte orkar lagga tid vid datorn.
Puss

JAFÖRFAAAAAAAAAAAAN

Jag typ ältar i mitt huvud att det är imorgon vi åker. Fattar det inte riktigt. Lär väl börja förstå när jag är hemma att jag varit där! Hursomhelst har jag packat nästan allt och väskan väger bara 11.7 kg. Sen ska videokamera och nåt kilo kläder till i men jag är nöjd ändå. Jag älskar när man kommer hem och öppnar sin väska som är fylld av sandiga grejer. Skorna är sandiga, kläderna är sandiga och handduken är sandig. En annan grej jag orkat göra för att mildra hemkomstångesten (långt ord jag vet) är att städa rummet. Det är damsuget och nybäddat. Det är så skönt att veta när man sitter i bilen från flyget att jag får komma hem till ett städat rum. Litet ticks jag har sådär...
Nåja, slutbabblat om att komma hem. Vi har ju inte ens kommit dit än. Vem vet. Vi kanske aldrig ens kommer dit. Flyget blir inställt eller så glömmer vi biljetterna. Ännu värre kanske, vi dör i en flygkrasch. Haha. tror det är större chans att vi blir kvar på Malta i sånna fall. Brutalt mördade och slängda i havet. Eller vem vet? Vi kanske hittar varsin karl där nere som vi gifter oss med (Jo får väl satsa på distansförhållande). Den som väntar får se eller vad man nu säger ;)
Btw har jag kollat in vädret. Tyvärr ser det inte riktigt lika bra ut för kommande vecka som förra. Istället för 30 grader är det 25 och molnrisk då och då. Dock vet man ju aldrig hur väl sånt stämmer så det är bara att hålla tummarna!

Nu ska jag sluta lätta mitt hjärta i vår kära blogg och duscha istället.

PUSS OCH KRAM FRÅN ERAN MARY

Om 24 timmar...

Jag är sämst på att packa, så är det bara! Vill ha med hela garderpben ju ;) Och varken Maria eller Maja får jag tag på så inga tips eller råd får jag av dom.  Tror jag har kollat igenom packningen minst 20 gånger för att kolla så allt är med. Åhh, va frustrerad jag blir! Aja, har jag glömt nåt får jag väl köpa det där eller låna av Maja och Maria. Aja, det ordnar sej! Om 24 timmar kliver vi av planet på Malta och det känns jääävligt bra!! Hihi, va det pirrade till i magen när jag skrev det.
Ha det bra och puss och kram!
/Jo

Wiiihuu

Här sitter jag i regninga Sverige men om 3 dagar sitter jag på en strand och chillar så jag överlever nog. Livet leker :)

MINDRE ÄN EN VECKA KVAR

Igår var det en vecka kvar tills vi drar. Man börjar komma på en massa praktiska detaljer som måste lösas. Vi har fått höra av Majas mammas kompis att man behöver målsmans underskrift för att över huvud taget få kliva på flyget. Kan ju vara bra att ha koll på.... Det börjar även bli dags att bestämma vad som ska tas med av mat och mediciner och andra tråkigheter. Värst vad mycket ansvar man fick plötsligt men det står man ju ut med. FÖR VI SKA TILL MALTA ;D ;D

Här är en liten karta över Bugibba. Pilen pekar på vårt hotell!!

So long fuckers /Mary och Maja

17 ÅR

I fredags hade mina gullungar Mary och Jo fixat födelsedagsfest för mig och Eloise. Tack för en underbar kväll. Här kommer lite bilder.

/Maja

EN MÅNAD KVAR!

Nu är det bara en månad kvar tills vi äker!!! Wihuu va roligt!
Igår betalde vi det sista av pengarna så är de bara fickpengarna som ska fixas. Vi har räknat ut att det ungefär kommer att bli 4000 per skalle. Det kan väl inte vara så svårt att ordna på en månad, eller?

So long fuckers /Mary och Jo

HOTEL TOPAZ

Vi tänkte ge er en liten förhandsvisning av vårt inte allt för lyxiga hotell. Detta är vårt rum, en studio med tre sängar, pentry och toalett. Eftersom vi har skapligt liten budget så passar det väldigt bra med ett pentry som vi kan laga frukost och lunch i. Rummet ska även ha en balkong så för den lilla summan vi betalade för 11 dagar får vi ganska mycket. Fast Maja kommer nog inte gilla golven...

Om man gillar att bada i en fiskpool så finns det. Även inomhuspool för den som ogillar solen. Den är mer formad som en överkörd groda. Romantiskt. Notera tennisbanan till vänster om jättefisken. Där kan man bränna bort all grillad kanin man käkat till middag. Perfekt!

söt tjej i receptionen

SOMEWHERE OVER THE RAINBOW

I höstas satt vi ihopkurade i Majas sommarstuga. Det var kallt och vi fick klä på oss alla kläder vi hade. Mitt i kylan började vi prata resor, sol och värme. Det var då vi kom på det. Vi åker  någonstans i sommar. Skitsamma var, bara det finns sol, bad och värme. Sakta men säkert förvandlades en knäpp idé till verklighet. Till vår förvåning hade ingens föräldrar något emot det och problemet med pengar verkade inte omöjligt att lösa. Ett par månader senare, rättare sagt i januari, hade vi spenderat oräknerligt antal kvällar med näsan i charterkataloger eller framför datorn med Ryan airs sida framme. För att få koll på vad som passade oss bäst bestämde vi oss för att gå till en resebyrå. En snöig tisdag klev vi in på Resia med förhoppningar om ett lite mer profesionellt bemötande än vad vi fått hos Gunilla med den gräsliga dialekten på Big Travel. Tjejen på Resia var sjukt hjälpsam och på bara någon halvtimme hade hon satt ihop ett bra, billigt och 11 dagar långt reseförslag till Malta - medelhavets hjärta. Vi var snabba på att bestämma oss och bara någon vecka senare var resan betald och vi firade med buffé på Ming. När vi beställde resan var det 156 dagar kvar. Nu är det 56. Såhär efter 100 dagar väntar jag fortfarande på att något problem ska dyka upp. Inställt flyg, föräldrar som ändrar sig, pengar som inte räcker. Såhär enkelt kan det ju inte vara?

Vad som än händer vet jag att det kommer bli årets 11 bästa dagar med världens finaste tjejer.
/Mary

NEDRÄKNING

Dagar kvar tills vi åker

Vi är tre tjejer som går första året på gymnasiet i Linköping. I vintras beställde vi en 11 dagar lång resa till Malta. Vi åker den 21 juni till Bugibba på sydvästra Malta.